Известие

Collapse
No announcement yet.

147 Въпроси

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Точно го каза - да, купуваш си спокойствието. Ама била перфектна помпата, била перфектна ролката. Как се разбират тия работи бе, хора. Има си установени пробегови норми от производителя. Тази ролка трябва да се смени на толкова км, водната помпа също, задължително!

    Интересно ми е, задавал ли си си следните въпроси:
    1. На кой е по-логично да вярваш - на инжинерите конструирали тази кола и мотор или на твоя майстор?
    2. Ако утре ти се прецака мотора поради прецакана ролка, водна помпа и т.н. ще ти плати ли майстора ремонта на мотора?

    То всеки си преценява как да си поддържа колата, ама мисля, че е крайно време и ние българите да спрем да мислим като по бай тошово време жигулите както са поддържани и да спрем с тия истории на дървените философи. Има си каталози, има си ръководства на тия коли, които трябва да се спазват дори при нова кола, какво остава за 10-15 годишна такава.
    '06 Alfa Crosswagon Q4

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
      Преди около шест години, когато купих Алфата от подписа ми, първоначалното й обслужване беше около 250 лева, горе-долу толкова и регистрацията. Ако колегата си купи читава 147, не виждам причини първоначалното му обслужване да не е в рамките също на 250 лева, а регистрацията в зависимост от това от къде и от кого купи колата - може да е дори и доста по-малко.
      А и в края на краищата човек винаги може да намери 200-300 лева в повече.
      От къде ги намери тия части за 250 лева ...
      170/80 лева ти е ангренажния комплект
      60/70 лева водна помпа
      80/90 лева комплекта на пистовия ремък
      80/90 лева горе-долу хубаво 5w40
      80/90 лева всичките филтри
      77 лева регистрация
      160 лева гражданска
      67 лева винетка
      100-250 лева данък (зависи от конете и коя година е)
      90-140 лева за майстор
      150-200 лева за някой малък ремонт
      И парите не стигнаха

      Comment


      • #33
        ...
        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 16:04.

        Comment


        • #34
          Значи отваря се капака на ангренажа и какво сменяме само ремъка щото майстора казал.А казва ли колко още ще изкарат примерно ролките и помпата.И какво става след 6 месеца примерно ако сдаде багажа водната помпа.Отново се отваря ангренажа заради помпата и отново центровка отново едни пари излишни...!
          Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
          Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
          sigpic

          Comment


          • #35
            Много зависи от каде си ,ако си от централна българия ,алфа 147 става,ако си от северна българия ,взимаи аудито или голфа.
            155 2.0 16v МY95 Sport

            Comment


            • #36
              ...
              Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 16:04.

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                То по тази логика човек трябва например и термостата веднага да смени, защото никой не му дава гаранция, че след 6 месеца пак ще работи.
                Термостата не може да ти направи двигателя леш, освен ако не спече на затворено и се заплеснеш някъде без да погледнеш температурата. Отделно смяната му е доста по-елементарна и евтина.

                Точно сравнение е съединител/маховик/лагер помпа. Няма ли логика?


                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение
                  Термостата не може да ти направи двигателя леш, освен ако не спече на затворено и се заплеснеш някъде без да погледнеш температурата. Отделно смяната му е доста по-елементарна и евтина.

                  Точно сравнение е съединител/маховик/лагер помпа. Няма ли логика?
                  Ааа бъркаш са....
                  Сменяш само феродов, ако попаднеш на майстор, даже може да ти го накове.
                  sigpic156 2.4 jtd 150hp.+++

                  Comment


                  • #39
                    ...
                    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 16:05.

                    Comment


                    • #40
                      Нов ремък нова помпа нови ролки ,по малко фантасмагории,и писане на дивотии,и 100 000 км момчето ще е спокоино.
                      155 2.0 16v МY95 Sport

                      Comment


                      • #41
                        Всеки сам си преценява, пич. Похвали се после със спестените пари от ролката дали забогатя и какво си взе.
                        '06 Alfa Crosswagon Q4

                        Comment


                        • #42
                          ...
                          Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 16:06.

                          Comment


                          • #43
                            Ако може да се сравни поддръжката на 147 с А3,огромна ли е разликата?

                            Някой случайно да е имал и двата автомобила и да може да даде мнение?
                            Alfa 147 1.9 JTD 115HP

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                              Чувството ти за хумор започва да ми харесва.
                              Всеки автомобил има толкова много части, които всеки момент могат да сдадат багажа, че човек 1 км не може да е спокоен. Например няма никаква гаранция, че чисто нов марков ангренажен ремък, при чисто нови маркови ролки, няма да се скъса 100 метра след първото потегляне. А ти щом гарантираш 100 000 км на колегата, ако бях на негово място, щях да те почерпя най-малкото.

                              ---------- Post added at 21:45 ---------- Previous post was at 21:42 ----------



                              Не съм пестил пари от ролките.
                              Просто не обичам да давам излишни пари.
                              Може би защото всичките ми пари са от образованието и труда ми, а не са ми дадени даром. Затова ги и ценя.
                              Икономията е майка на мизерията нали се сещаш...колега, само частите за първоначално обслужване без термостат и без труд са около 250лв и то със стабилна отстъпка. Термостата е около 120-140лв, може да се присади и от рено 5 за около 15лв. Иначе скоро регистрирах новозакупен автомобил:
                              Еко такса - 260лв
                              Застраховка - 180лв
                              Кат - 42лв


                              Между другото това е най-читавия мотор който съм срещал, имам такъв на 440 000км и още работи като часовник, като се има предвид, че като купих колата чаках маслото да се изтече около 30мин. и тогава беше на 350 000км. Мисля си, че за тези км, маслото да е сменяно не повече от 5,6 пъти. Няма какво да се чудиш, въобще не е кой знае колко по-скъпа поддръжката като се има предвид, че помпа, дебитомер, дюзи и повечето датчици са на Бош.
                              Last edited by pesho_kj; d.m.y г., 01:20.
                              Alfa 159 2,4 JTDm Q4
                              ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
                              ex Alfa 156 1,9 JTD
                              ex Alfa 75 1,8

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от pesho_kj Покажи съобщение
                                Икономията е майка на мизерията нали се сещаш...колега, само частите за първоначално обслужване без термостат и без труд са около 250лв и то със стабилна отстъпка. Термостата е около 120-140лв, може да се присади и от рено 5 за около 15лв. Иначе скоро регистрирах новозакупен автомобил:
                                Еко такса - 260лв
                                Застраховка - 180лв
                                Кат - 42лв


                                Между другото това е най-читавия мотор който съм срещал, имам такъв на 440 000км и още работи като часовник, като се има предвид, че като купих колата чаках маслото да се изтече около 30мин. и тогава беше на 350 000км. Мисля си, че за тези км, маслото да е сменяно не повече от 5,6 пъти. Няма какво да се чудиш, въобще не е кой знае колко по-скъпа поддръжката като се има предвид, че помпа, дебитомер, дюзи и повечето датчици са на Бош.
                                Преди да поразгледам форума почти се бях разубедил да си взимам алфа...Но след като получих някой друг отговор все повече се насочвам към 147..

                                При мен не става въпроса за икономия,а просто до това дали ще мога да си го позволя на този етап...Затова ви попитах дали разликата е чак толкова огромна,защото в последните 3-4 дни толкова ми обсеняваха как алфата ще ми излезне все-едно две коли и т.н...

                                Просто ме притеснява факта,че няма да мога да и издържа,ако найстина това с което ми пълнят главата е реално....
                                Защото с поддръжката на една обикновенна кола не мисля,че бих имал проблеми..само въпроса е да е в границите на "нормалното"...

                                Alfa 147 1.9 JTD 115HP

                                Comment

                                Working...
                                X